måndag 21 juni 2010

Bröllop, bröllop


Dagen före avresan till Mexiko så fick jag ett roligt besked: Correns bokcirkel hade fått välja vilken av vårens lästa böcker de kunde tänka sig att bära med sig om hundra år, och Mäktig tussilago blev numero uno.
Men en del hatar den verkligen. Ful titel, fult omslag, borde aldrig ha givits ut (i en blogg av en som heter Bernur är det helt enkelt ingen hejd på hur dålig den är).
Så olika kan det vara.
Från det ena till det andra: jag ska titta på vigseln på Play, det enda jag såg på TV var egentligen slupresan, och en del av middagen. Jo, jag tycker också att Daniel Westlings pappa höll ett exemplariskt tal, det hade varit bra även på ett vanligt bröllop. Nu får vi se om kungen abdikerar inom några år. Jag är i och för sig fortfarande för ett avskaffande av monarkin, men jag tror att Viktoria och Daniel skulle kunna modernisera den på ett helt ok sätt.
Jag har inte sett någon förklaring till hur de lyckades smita från middagen utan att upptäckas av alla journalister. Klädde de ut sig, eller finns det en underjordisk gång från Slottet till någon lägenhet i Gamla stan?

9 kommentarer:

Zigge sa...

Hehe, vad har du gjort? Har du krympt tigerbossen ytterligare?

maja lundgren sa...

Tydligen. Nu är han itte bitte liten...

Anonym 19:11 sa...

Nu har jag sparat ner bilden på Tigerbossen för säkerhets skull. Vem vet när han blir så liten så man inte ser honom mer :)

Systerdyster sa...

Gratulerar till utmärkelsen!

Nu råkar jag veta exakt hur brudparet lyckades med konststycket att smita ut men det behåller jag för mig själv. Pilutta er! :-)

Systerdyster sa...

Fritagningsförsök förstås! Tigerbossen är snart så itte pitte liten att han kan slinka ut genom fängelsets ventilationssystem. Smart drag av dronningen!

Henrik Brändén sa...

Att man gjort något bra och betydelsefullt märker man på att en del hatar det och andra älskar det. Corren är att gratulera till sina cirkeldeltagare. Antar att Tigerbossen utnyttjat samma trick som de nygifta för att smita undan uppmärksamheten ...

Anonym 19:11 sa...

Jag har nu läst bernurs bloggpost om Mäktig Tussilago. Obegripligt oläslig var ett omdöme. Så märkligt vad en del tycker är obegripligt. De flesta här tyckte ju tvärtom. Jag tyckte t.ex att just växlandet mellan olika stilar var så fullständigt självklart att boken inte kunde ha skrivits på nåt annat sätt.

Och jag hoppas verkligen Maja att du inte kommer att börja med reklam här som bernur. De blinkande klädannonserna fick mig att inte vilja besöka den bloggen fler gånger. Där kan man tala om fult.

Anonym sa...

Hans blogg har fler besökare än din så... kanske dags för några små insikter?

maja lundgren sa...

Jaså säger du det. Och vad är det jag borde inse då?