söndag 14 september 2014

Mattes papiljotter

 Det är egentligen för varmt för dräkten. Men det ska man inte klaga på.



Jag har glömt att kolla upp de olika partiernas järnvägspolitik. Jag skulle vilja att subventioneringen av flyget flyttades över till tåget. Det är dyrare att åka tåg ner i Europa än att flyga. Det är dumt inte minst ur miljösynpunkt.
Och kanske framförallt så vill jag kupéerna återinförs.
Det blir liksom inge Hitchcock utan kupéer.
Nu bär det av - eller ja, matte ska ta av sig papiljotterna först och förmodligen konstatera att håret inte blev speciellt lockigt ändå, men det spelar ingen roll. För idag är en stor dag, mycket mer spännande och högtidlig än julafton och allt möjligt annat.
Tjakloff så länge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bildtext: ”Jag kan flyga, jag är inte rädd.”

Pompe

maja lundgren sa...

Just precis!
Lite motsägelsefullt eftersom det handlar om järnvägspolitik, men men.

maja lundgren sa...

Lars Adaktusson talade just om Ukraina och beklagade att utvecklingen i omvärlden inte hade tagits upp under valrörelsen alls. Han sa något som nog betyder en del: att utvecklingen i Ukraina har en stark påverkan på svensk ekonomi. (och tillade: men också säkerhetspolitik).
Jag tror att om man ska förstå Ukrainakrisen gäller det att go after the money.
Det har kanske med BRICS att göra ändå? Måste gå till Le Monde Diplomatique, den brukar vara rätt bra på att förklara vad saker och ting handlar om