tisdag 28 april 2009

Lapsus och lappri

Inte fan vet jag hur man bloggar.
Nej, det blir till att tänka till rejält.
Det här med camorran - sitta och rapportera om vad som händer på den fronten - det vore väl bättre att ge sig in i politiken och försöka göra något.
Men om inte Gomorra leder till några åtgärder, hur skulle den här bloggen kunna göra det? Ibland är det folk här inne och läser från parlamenten i Luxemburg och Bryssel. Den italienska härvan, kräver den bojkottens alexanderhugg eller ett försiktigt nystande för att skilja maffia från näringsliv? Det jag tjatat om, Fair-Trade-märkning?
Spelar det någon roll om mordet på Immaccolata Capone har något samband med Ikeas öppnande eller inte? Har Nord rätt att tänka att det där är deras problem, vi gör affärer med dem och vill inte veta vilket tyg Angelina Jolies klänning är sydd av, eller om cancerfallen ökar i Kampanien på grund av Norditaliens dumpning av giftavfall?
Nu läses Savianos bok på grund av kittlingen - en mordhotad författare, han såg ett lik redan i trettonårsåldern! - och det vetter åt det författaren Schifano talar om.

Inget nytt om slagsmålet mellan Misso och Giuliano, för övrigt.

Och ja, man hörde av sig idag från den i mitt tycke utmärkta sighten Newsmill och frågade om jag ville skriva något om våldtäkten, det faktum att nästan ingen nämnde den. Det kan jag inte, inte nu. Jag ska tänka på annat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)