lördag 2 maj 2009

"Fråga inte oss om det...."

Farbror Mario och farbror Luigi kan man se på bild i artikeln jag länkar till nedan.

Det finns en sak som ett proffs som mej, un artista, måste få uttrycka sin beundran för och det är den malavitosiska stilens lycka. Den virtuosa retoriken, konsten att använda sig av mångtydighet och paradoxer. Intervjun med bröderna Di Biasi som jag återger i Myggor och tigrar är förebildlig, jag kommer alltid att vilja uttrycka mig som farbror Mario och farbror Luigi.

De är för skjutglada, men jag ska inte glömma hur nära det var att jag...

Schifanos hugskott: innan det avfärdas totalt, finns det något att hämta där? Den intelligenta delen av camorran är ofta konstnärligt lagd (Misso skriver att hans far under en tid var skådespelare och det är sannolikt, för i Neapel är allt en teater).

2 kommentarer:

  1. Är det verkligen sant att du har övervägt mord?

    SvaraRadera
  2. Anonym:
    Jag får be att hänvisa dig till det jag skriver om "debatten" i Babel.

    SvaraRadera

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)