söndag 30 januari 2011

Undervattenssex i Brasilien

Det här med att länka, alltså.
En konst vars alla möjligheter bara har börjat utforskas. Man kan kalla det buslänkar, eller ett fånigt sätt att dra besökare till bloggen som ändå bara kommer att känna sig lurade och aldrig komma tillbaks igen.
Metoden måste utvecklas vidare, rättare sagt den är redan satt i system för fullt i bloggosfären men den borde också kunna användas surrealistiskt.
Det här är bara att betrakta som en försöksballong.

Beppe Misso skriver om undervattenssex i Brasilien. De bytte flickvänner också. Eller om det var jämställt, så att det var flickvännerna som bytte minst hälften av gångerna. Det var hursomhelst längesedan. Det är tänkbart att det är uppdiktat också.
Den här romanen är en påhittad historia. En galopp i det imaginära och det absurda.
Och för övrigt... vem skulle någonsin kunna tro att allt detta verkligen har hänt
, är nämligen Missos motto till romanen.
Jodå. Jojo.

Jag har varit förkyld som en klubbad säl, till mina katters fröjd och gamman (de gillar när jag snyter mig, vet inte varför) och roat mig med att titta på filmer som fått en överkorsad geting i Expressen, och med ett avsnitt i Family Guy då Peter blir besatt av Surfin' Bird som han plågar familjen med:



Nu är jag nästan kry, det blev ingen öroninflammation som det kändes som ett tag.
Apropå buslänkar, så tror jag att det går att göra en hel del på den fronten.

15 kommentarer:

  1. Din rubriksättning får mig att tänka på den gamla reklamen som Ostermans hade, på den tiden det begav sig, och de sålde båtmotorer, flygplan och bilar; ”Ostermans; På vägen, på vattnet och i luften”. När de sedan gjorde konkurs så ändrade konkursförvaltaren reklamen till ”Ostermans; På vägen, på vattnet, i luften och under isen”.

    SvaraRadera
  2. Det kommer in flest från "Gunde Svan anklagad för fusk i Fortet-finalen". De kanske tror att rubriken handlar om Gunde Svan.

    SvaraRadera
  3. Jag har för övrigt en anfader från Dalarna som var sexman.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexman

    SvaraRadera
  4. Alla mina anmödrar har varit sextanter.

    SvaraRadera
  5. Aha. Sexman är "en av sex förtroendemän".
    Men hur vet du vem av sexmännen som är din anfader? Det borde du inte kunna veta då... cuben... hehe...

    SvaraRadera
  6. Jag har anfäder (sjömän) som faktiskt har använt sig av sextanter. Det skulle inte gå för sig idag.

    SvaraRadera
  7. Det är en annan sorts sextant, jag tror inte att jag har några sådana bland mina anmödrar.

    SvaraRadera
  8. eh... det är inte smyglobbyism eller så?

    SvaraRadera
  9. Jovisst jag lobbar för satellitnavigering, stället för sextanter. (Högre än just satellitnavigering kan man inte gärna komma i den här branschen).

    SvaraRadera
  10. Ah. Satellitnavigering. Vackert.
    Segla lugnt

    SvaraRadera
  11. Smyglobbyism för satellitnavigering.
    Det finns ett stor mörkertal där.
    Fantastiskt.
    Godnatt, nu är det dags att sova.

    SvaraRadera
  12. Funkar nog ganska bra, fick i varje fall hit mig.

    SvaraRadera
  13. Varmt välkommen, Bingo Anna. Hoppas att du trivs.

    SvaraRadera

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)