fredag 9 september 2011

Om att inget veta

Det kan vara dags att göra återblickar i bloggen - jag vill börja med att erinra om det här inlägget - hela tiden med reservationen att jag faktiskt know nothing, som Manuel i Faulty Towers.
Jag vet exempelvis inte om det finns anledning att erinra om det inlägget.
(Skraj? Självklart, ibland är jag det. Mer skraj än naiv. Finns det någon farligare kombination än maffia och politik?).
Inför en framtid som inte jag känner kan det kanske vara bra att ösa på med lite sånt här:

Ty din makt beror inte på stora arméer,
ditt välde inte på starka kämpar.
Nej, du är de förtrycktas Gud,
du är de svagas hjälpare,
de kraftlösas försvarare, de uppgivnas beskyddare,
en räddare för dem som är utan hopp
.”
Judit 9:11

Och varför inte lite barnatro på det:

1 kommentar:

  1. Jag tänkte göra en ansats och en insats. Du får aldrig några kommentarer
    när du skriver om Neapel och om det där som börjar på c. Jo jag använder omskrivning känns lugnast så, hehe...
    Diagnoserna må hagla, skulle tro att de gör det nämligen, i huvudet på många och det är du säkert medveten om.
    För mig är de här delarna av din blogg givande, spännande utan att jag exakt kan sätta ord på varför. Dessutom skulle jag vilja om ursäkt om jag mot min vilja ställt till med något. En tråkig historia. Algot

    SvaraRadera

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)