onsdag 28 november 2012

Bloggböle

... är nog ett annat namn för Gaggböle.
Kanske ett skällsord.
Alla har inte lämnat in sin tigerteckning än.
Skärpning. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Komsi komsi. Ingen pardon.
Ny deadline är satt till årsskiftet 2012/2013 klockan 00.00. Den enda regeln är att tigern ska vara politiskt obunden.
Den får gärna ha en almanacka, men ingen agenda. Annars får den vara snacksalig eller tiga.
Den här har med intill förvissning gränsande sannolikhet slukat en antilop.













Från det ena till det andra. Idag ska enligt uppgift Misso in i fängelse igen. Han ber om att få en egen cell.

13 kommentarer:

  1. Nu känns det minsann bra att ha lämnat in sin teckning för längesen! Jag blev dessutom riktigt nöjd med min.
    Det är ett mycket fint galleri överhuvudtaget. Ta inte bort det.
    Algot

    SvaraRadera
  2. Klart jag inte gör, så länge ingen ber om att ta tillbaks sin teckning.
    Galleriet är urfint.
    Men äsch, jag skojade lite - en del inlägg måste få vara lite konstiga, och det här var ett sånt (som jag känner på mig att Calamity Jane kommer att protestera mot).

    SvaraRadera
  3. Lite konstigt kanske. Men inte som "subtil ankylos", hehe.
    Men jag tror inte man kan upprepa en sån grej som tigerteckningstävlingar o dyl. Se framåt istället.
    Eller äsch. Jag kanske skickar en teckning. Fast det låter som en order och då brukar jag vägra...
    Olycksfågeln Jane

    SvaraRadera
  4. haha, ja... "Komsi komsi. Ingen pardon", det låter ju diktatoriskt. Jag skojade bara. Men det finns plats för fler teckningar, det var egentligen bara det jag ville säga.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker allra bäst om dina 100 procent icke-ironiska inlägg. Som "Hederskultur". När du är allvarlig och rak och inte skämtar ett dugg. Men för tusan det här är "bara" en blogg, kör på bara. Bekymra dig inte för om nåt är "konstigt". Tycker jag.
    Så Misso ska in igen. Ber han om egen cell för att han är rädd för att bli mörad eller vill han mest vara i fred?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rättelse: mördad. Glömmer läsa igenom innan jag postar ibland.

      Radera
    2. Kan väl ha sina poänger att låta bli att läsa igenom i förväg.
      Kan vara mörad han är rädd att bli. Det är trångt i italienska fängelser. Men det kan förstås också vara det första alternativet.

      Radera
  6. Jag tycker allra bäst om att du varvar såhär, precis som du alltid gjort. Det är det som är bloggens egenart och det är bara att köra på.

    Den här kan knappast vara obegriplig heller utom möjligen för en total nykomling.
    Men törs jag fråga varför tigern är upp och ner? Jag grunnade på om det är tänkt att illustrera att världen är upp och ner eller nåt liknande. Kanske att Bloggböle är antitesen till Gaggböle, eller så kanske det bara blidde så.
    Nä allvarligt, det behöver du inte svara på :D (lägg märke till antitesen i den meningen).
    Nåt ska man ha att tolka själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att den är proppmätt, den ligger och tar igen sig och försöker smälta antilopen.
      Jo just det en del i inlägget kanske kanske kan verka internt, "gärna ha almanacka, men ingen agenda" kan ju ses som en pik till Leroy eller åtminstone en precisering - helt ok att delta i lekar, diskutera musik och annat, men inte försöka byta ämne till vårdnadstvisten hela tiden, men det kan också vara ett allmänt önskemål om planlöshet, avsiktslöshet (att inte ha någon agenda, var och en behöver väl inte ha en enda fråga att lobba för).
      Ungefär så!
      Har jättemycket datorstrul nu, min lilla bärbara flämtar skärmen på så den är nog körd, det är nog virus, jag ska ta den till datordoktorn, och den här gamla beter sig hemskt konstigt. Håller på och rädda alla bilder, varit slarvig med att säkerhetskopiera dem.

      Ja Bloggböle är nog antitesen till Gaggböle, på något sätt.

      Radera
  7. Får en flygande tiger ställa upp i en separat kategori?

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Flygande_tigrarna

    SvaraRadera
  8. Det gäller ju att rita själv, och inte ha någon agenda. Inte att länka till en wikipediaaartikel om amerikanska stridsflygplan. Du är en genomskinlig cub.

    SvaraRadera
  9. Då får det nog bli en svensk tiger.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)