onsdag 1 maj 2019

"Vi måste få folk att förstå att det är på riktigt"

Stor asteroid kan vara på väg mot jorden och hota hela mänskligheten, hävdar NASA-chef på Planet defence conference.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGlpa1/nasa-stor-asteroid-kan-traffa-jorden-i-var-livstid/promo





Mannen ser lite för nöjd ut på bilden för att jag ska ta det på allvar. Det är så härligt att sola sig i glansen av apokalypsen... Men kameran kanske råkade fånga en min då han tänkte på en god middag.
"Det är inte Hollywood", varnar NASA-chefen.

Artikeln är låst. Jag utgår ifrån att när det verkligen gäller, kommer informationen att vara gratis.
Naivt tänkt om kapitalismen, eller onödigt misstänksamt mot kommersiell alarmism? Det kan vara både och.
Nuförtiden är det svårt att inte vara skeptisk paranoiker på internet. I "Internet" inkluderar jag det så kallade MSM.

Jag betalar inte, så vad han råder folk att vidta för åtgärder när de insett att slutet är nära, på riktigt, det vet jag inte. Kanske göra som i von Triers Melancholia, bygga en liten hydda och kjamas.

Ett alexanderhugg, kosmos förkortar processen med mänskligheten.

^^^

Jag har inte demonstrerat sedan demonstrationen mot Irakkriget. (Amerikaförälskade bombliberaler vände det direkt mot dem demonstranterna: jojo, men försök demonstrera mot Saddam Hussein i Irak så får du se hur det går!) Inte i år heller. Men det är inte alls otänkbart att jag kommer att göra det i framtiden. Hur mycket av den som återstår, återstår att se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vägrar också betala. Lågt av AB att ta betalt för att läsa om jordens undergång. Som sagt blir man ju dessutom skeptisk till hela nyheten. Hur nära förestående kan världsundergången egentligen vara om nu AB vill sko sig på den?

Pompe

maja lundgren sa...

Ja, det där funkar inte. Det är en sak att de vill ha betalt för långa reportage eller intervjuer, eller skvaller, bantningstips, osv osv. Men jordens undergång? Nej, om det finns substans i nyheten så kan de inte ta betalt. Skrämma upp folk för att tjäna en hacka på det? Sen får man ju livligt hoppas på att det är fejk njus,

maja lundgren sa...

Jag sympatiserar mer med halvnakna svarta män omringade av ett stort uppbåd av poliser, än med damer med små hundar som inte kommit till skada.
Apropå den hala och habila Heberlein.

Vivek Mishra sa...

Mera paas ik Stone hai par mujhe malum nhi kiya kya

maja lundgren sa...

Hello Unknown, Google translate tells me that you write in hindi and the meaning of your sentence is, I have a stone but I don´t know what.