söndag 28 juli 2019

Tossalurvisen


6 kommentarer:

Monica Antonsson sa...

Har du fått en ny kisse?
Hoppas det.
Grattis i så fall.
Det är fint med katt...

maja lundgren sa...

Nej det är Xerxes syster, tio år, klok och glad.

Monica Antonsson sa...

Så härligt.
Grattis ändå.
Hoppas allt går din väg...

maja lundgren sa...

Tack snälla du. Jag är på väg, med slumpen och ödet och allt vad det kan vara.
Hoppas allt är bra med dig också!

Anonym sa...

Fin blick hon har, din kisse.
Billy

maja lundgren sa...

Ja, Atossa är en klok kisse. En lite speciell sak hon gör: när hon är hungrig signalerar hon det genom att se stint på mig och smacka. Alltså hon tuggar i luften, det ser mycket medvetet ut, och det tyder på att hon har en sån där "jag ser att du ser"-intelligens. Vet inte vad det heter, men det är helt klart en typ av medvetet teckenspråk.
Xerxes gjorde en annan sak, för att väcka mig när han ville ha käk. Han hoppade upp på bordet och skrällde med en tavla, dvs drog ut nedra delen av tavlan en bit från väggen med ena tassen och sen släppte han den så att den dunsade i väggen, så vände han sig om och tittade på mig och såg retsam ut- han tyckte det var jättekul när jag for upp ur sängen och skällde på honom. Han visste att han skulle få mat ändå. Roligt att väcka matte för hon fräser så skojigt.