tisdag 9 juli 2024

Den stora konstens landvinningar i den segerrika litteraturen



 




13 kommentarer:

  1. Skojar lite med genren. Man får skoja.

    SvaraRadera
  2. Klart man får. Gulligt, ju
    :-)


    SvaraRadera
  3. Stämmer det där som står i dig i en artikel jag nyss googlade upp ? Gammal sådan ...

    SvaraRadera
  4. Det är så här, Verutschkov, att en del som hänger här har en agenda av något slag. Jag har för mig att jag frågade återkommande postare en gång om de läst någon av mina böcker. Det har inte du, eller? Några vill helt enkelt synas här, ibland för att de blivit portade i princip överallt annars. Kanske av ganska välgrundade skäl? Men jag har ju förhandsmoderering och behöver inte släppa igenom nånting alls.
    ”Stämmer det där” - jag gissar att det handlar om en artikel som envist brukade dyka upp i kommentarsfältet när bloggen var ny, runt 2009 sådär. Du kan söka igenom kommentarsfälten från den tiden och se efter vad jag svarade då. Nu svarar jag helt enkelt nja, för mycket i den är osant och tillrättalagt för att det ska gå att säga att det stämmer. Du kanske frågar om en helt annan artikel, men vem vet det kanske går att svara nja på det också.
    Men nu kommer den verkligt avgörande frågan: har du läst mina böcker?

    SvaraRadera
  5. Det var en hemma-hos-intervju från anno dazumal och givet denna funderade jag på
    en händelse i "närområdet" ditt. Tre Vänner. Har läst på Flashback och undrade över
    ditt eventuella perspektiv. Men "no comments" är också en kommentar ...

    SvaraRadera
  6. Aha. Haha, jag drog väl lite snabbt där. Lite svårt att veta vad "det där" syftade på :-) Du behöver ju inte totalanonymisera dig. Jag får en del kommentarer som jag inte publicerar och som kan göra mig stingslig i största allmänhet.
    Jo, det har varit en händelse i närområdet. Nämnde det kort i en kommentar.
    Mitt perspektiv är på ett ungefär det här - jag har sett gängkriminella här nån gång ibland, några har stått och käbblat. Jag har tänkt att det nog bara är en tidsfråga. Jag är inte rädd, men 2005 hade jag eventuellt inte trott att det skulle bli den här utvecklingen med skjutningar på senare tid i Sverige eller att den skulle gå så snabbt (i slutet av M&T finns dock lite aningar eller undringar åt det hållet).
    Tror till och med att det är fler gängrelaterade mord i Stockholm och andra större svenska städer än i Neapel idag.
    Kan svara lite längre efter lunch.
    När det gäller mina nerver är det på så vis att myggor fortfarande är värre än tigrar.



    SvaraRadera

  7. Sen kan jag väl säga så här att Flashback i all ära men jag fortsätter rekommendera läsning av mina böcker. :-)

    SvaraRadera
  8. "När det gäller mina nerver är det på så vis att myggor fortfarande är värre än tigrar."
    Parafras på det där om 5 myror och 4 elefanter ?
    ...

    SvaraRadera
  9. Nej, parafras på Vilhelm Ekelund och en av mina böcker.

    SvaraRadera
  10. Vilhelm Ekelund ? Där ser man. Inte så lätt för en person, vars bildning ofta ligger på
    Kalle Anka-nivå, att debattera med/mot en kulturprofil ...

    Lyssnade f ö på poeterna Aya Kanbar och Elis Monteverde (eller vad han nu heter)
    på Strömgatan under Kulturfestivalen så jag har inte gett upp än ...

    SvaraRadera
  11. https://www.youtube.com/watch?v=ZZL1F6SHojI

    SvaraRadera