tisdag 4 februari 2014

Det ska vi fira!

Det ser ut som att man har fått en till anledning att rösta påve. Nej rösta på v. Det är bra i sig, kanske kan Sverige bli Finlands strategiska djuping och upprätthålla (återgå till eller rentav etablera på riktigt denna gång) alliansfrihet i enlighet med folkviljan. Det hänger väl på att v får med sig s. Det är roligt även på ett annat sätt: det är rörligt, det kanske låter som en frivol synpunkt men jag menar att rigiditet inte alltid är detsamma som principfasthet. Däremot har jag svårt för de båda uttrycken "pragmatism" och "idealism". Jag uppfattar båda orden som godtyckliga.
Jag kommer att köra "blindtestet" igen vid nästa val. Tills vidare vill jag framföra en hyllning till det parti som jag brukar råka rösta på. Ja, i sanning, jag vill lovprisa lilla v. Den här biten var ironiskt menad från början, jag tyckte att den svenska riksdagen var för snabb med att rösta igenom ett svenskt deltagande i Libyenkriget. Och Ohlys "försiktigt positiv" (eller hur han nu uttryckte det), och den allmänna svenska svajigheten. Men nu får den fungera som lovsång.

Gaggbölevänsterns militärmarsch by majalu

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du är bra Maja.

maja lundgren sa...

tack så mycket. :-)