onsdag 2 augusti 2017

Dagens citat

 Att generalisera är att vara en idiot. 
William Blake 

7 kommentarer:

  1. Om det är någonting som skulle kunna göra mig till terrorist, så är det Natoövningen i september. Det enda som skulle vara fel med ett attentat vore inte döda amerikanska eller svenska soldater, utan risken för att opinionen skulle bli mer Natovänlig. Jag förbannar i synnerhet socialdemokratin, och må olyckor och sjukdomar drabba dem och deras barn i alla kommande generationer. Det här med transportstyrelsen var en storm i ett vattenglas i jämförelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När demokratin är satt ur spel, får man ta till vodoo och våldsamma metoder, så länge det inte fungerar kontraproduktivt på opinionen.

      Radera
    2. Ja, under förutsättning alltså att det inte finns en majoritet för Natoanslutning (jag har inte sett några opinionsundersökningar på senare tid, de brukar svaja fram och tillbaks en del).

      Radera
    3. Den där sista reservationen var ju bra :D
      Jag tycker också att det är fel, kortsiktigt, dumt något så in i helvete. Svårt att förstå hur S kunnat sälja ut sig så totalt. När det gäller attentat så tycker jag nog att materiell förstörelse är att klassa som civilkurage i det här fallet, men inte personskador.
      Fred Freddie Fredsson

      Radera
    4. Det beror på hur många som dog av "Alla bombers moder" i Afghanistan. Krigar Sverige på Trumps sida, så ska vi inte låtsas att det handlar om fredsbevarande insatser eller försvar av Sverige.
      Återkommer, godnatt.

      Radera
    5. Fighting for peace is like fucking for virginity.

      Radera
    6. Helt rätt, jag är egentligen inte heller för personskador. Men det är oförlåtligt det som sker.

      Radera

Specialblogg om Myggor och tigrar (klicka på bilden)