måndag 5 december 2016

Det var en gång en liten, liten hotbild

... som levde i en liten, liten stuga i skogen.
En dag så kom det ett litet, litet mörkertal och knackade på stugdörren.
-Ska vi inte ta och skrämma upp dom jävlarna? sa det lilla mörkertalet.
-Jo, det gör vi! sa den lilla hotbilden.  -Vi skrämmer upp dom jävlarna!

Och så gick de iväg för att skrämma upp dom jävlarna.

Och... tja, vad hände? 

Det lilla mörkertalet gömde sig i en buske och varje gång någon gick förbi sa det:
-Jag är det stoora stora mörkertalet....
Och strax hoppade hotbilden fram på vägen och sa:
-Och jag är den stora hotbilden!
 Då skrek alla.








Jag har tappat rösten. Är det någon som vet om det ingår i influensan?

7 kommentarer:

maja lundgren sa...

Jag förstår fortfarande inte varför Helsingfors inte skulle kunna ingå i det riktiga Finland. Totalt obegripligt.

Calamity Jane sa...

Explanation, please.
Jag skrattar men vet inte om det finns något budskap som jag missat...

Calamity Jane sa...

Helsingfors ingår visst i det riktiga Finland.
Jag älskar Helsingfors, har släkt där...

maja lundgren sa...

Nej... Jag vet inte om det finns något budskap.
Hotbild och mörkertal är två tidningsord. Mörkertalet är alltid stort (hur de nu kan veta det). Jag tror aldrig att man har hört "det finns ett litet mörkertal".
Nej, jag vet inte.

maja lundgren sa...

Ja, Helsingfors är fint.

maja lundgren sa...

Det var en jäkla seg influensa. Be för mig så att jag blir bättre i morgon :-)

maja lundgren sa...

Undrar hur många som redan har skrivit "Vad var det jag sa!"-artiklar om det skulle bli ett terrordåd i Sverige, för att kunna vara först med dem.