torsdag 6 april 2017

8 år trallala

Slarvigt av mig att glömma att fira bloggens åttaårsdag häromsistens.







 Jag har några goda nyheter: jag ska till exempel börja som litteraturkritiker i Upsala Nya Tidning. Jag har saknat att recensera så det känns väldigt bra.
En annan god nyhet är att jag bara har fått ett loppbett i år. Det verkar vara ett dåligt loppår med andra ord. Sånt gillar vi.
Enligt vad Cronache di Maja erfar, bör man inte berätta alla goda nyheter på en gång. Så jag spar på en till senare.

Ett kort inlägg. Men tänk på hur kort twitter är, så blir det lite proportioner på saker och ting.



8 kommentarer:

maja lundgren sa...

Inga fågelloppor. De är värst, så det tackar vi för.

Marianne Johansson sa...

glädjande...

maja lundgren sa...

tack Marianne!
Och tack för att du tittar in. Det är en hemskt tung dag idag.

Zamenhof sa...

J'ai pensé à comment s'est senti Stockholm hier. Ce fut ma ville durant deux ans, et chaque année depuis 29 ans... L'attentat est donc arrivé chez moi, comme à Paris, comme à Bruxelles ou à la gare de Bologne en 1980

maja lundgren sa...

Ja, det kändes.
Jag åkte för övrigt igenom Bolognas station med tåg 1980, när den var ödelagd.

maja lundgren sa...

Tack för att du tittar in.

Zamenhof sa...

C'est la moindre des choses...

maja lundgren sa...

:-)