måndag 5 mars 2012

Vårstädning

För att skingra onödig förvirring, och främja den nödvändiga: jag introducerade en ny etikett, Block That Metaphor. Lämplig för prickskytte på "problematiska" figurativa uttryck. Samtidigt bestämde jag mig för att gallra ut några överflödiga etiketter ur ämneslistan, för att göra den överskådligare. Av någon anledning råkade jag då återpublicera fem gamla bra inlägg, som plötsligt hamnade överst i bloggen. Exakt hur det där gick till tänker jag inte ens försöka begripa, än mindre förklara. Men om någon undrat, så var det så det gick till.
Dessutom har jag bytt namn på en etikett. Det rör sig om en oerhört sorglig historia som det stormat kring tidigare i bloggen. Jag har sedan länge omvärderat det mesta av allt det som sas och skrevs då. Mer än så vill jag inte skriva om detta, men av rubrikändringen kan man läsa sig till hur jag har ändrat ståndpunkt.
Den här videon hade jag tänkt använda som illustration för länge sedan till jag minns inte längre vad, men när nu Frank Sinatra har varit på tapeten så passar den ju bra igen. Jag är inte särskilt förtjust i Frank Sinatra, men just den här låten gillar jag.

11 kommentarer:

Aud Djupaudga sa...

Ja, jag hann in här och såg det hela. Det kändes lite surrealistiskt när jag läste kommentarer jag kände igen från länge sen.
Men sen tänkte jag, suck blogger.

Apropå bloggar, så har jag skrivit ett inlägg alldeles nyss om YouTube som du kanske borde kika på. Bara för att jag ska slippa upprepa mig alltså, inte för nåt annat.

maja lundgren sa...

Det var inte blogger den här gången, det var jag. Fast jag förstår inte riktigt hur det gick till, men det är en annan sak *S*. OK, jag kollar.

Systerdyster sa...

Blogger verkar leva sitt eget liv. Jag kan bara gissa vad det handlade om och tänkte att , suck, i vissa fall står tiden stilla. ;-/

maja lundgren sa...

Det var lite pinsamt - ett av inläggen var Drev, barnprogram och kokain, om Ola Lindholm. Varför skulle jag publicera den nu igen? Enda sättet att få bort inläggen var att spara dem som utkast, jag vet inte hur man gör för att publicera dem samma datum som förr. Allt detta för att jag ville ta bort en av etiketterna (gaggbölepolitikmedia - tårta på tårta)

Systerdyster sa...

Alltså det borde väl funka att gå in på redigera inlägg ---> och så under rutan med etiketter går du in på alternativ för inlägg--->går in på datum och tid och skriver i det datum som du tänkt dig. bakåt, alltså. Hajaru???

maja lundgren sa...

Det har du rätt i. Det gäller bara att komma ihåg ungefär vilket datum det var, men det borde inte vara så svårt. Tack för tipset.

Anonym sa...

Googla ardin.se och läs hennes mer än skumma motion i pdf - format och läs gärna in dig på hennes att - satser kring detta med elektroniska kontanter och vikten av att det inte går att spåra... Man undrar: vad har damen egentligen sysslat med?

maja lundgren sa...

Fett grymt OT, Anonym. Det var längesedan någon var så fett grymt OT och samtidigt konspiratorisk här. Min slutsats blir att din hjärna fungerar som en grov gökklocka.

szigge sa...

Hahaha... "läs gärna in dig på hennes att-satser"... Att-satser är alltid jävligt skumma.

Anonym sa...

Vad är det för sorglig historia du ändrat åsikt om? Fattar inte men blir jättenyfiken

från en sisdär anonym

maja lundgren sa...

Ändrat åsikt är kanske fel uttryckt - medan diskussionen rasade här, och innan den övergick i nickkapningar och andra sabotage, var de flesta som skrev här i grund och botten ganska nyanserade. Vilket kan innebära en viss brist på tvärsäkerhet, det kan också innebära fokus på principiella frågor, självklart kan det också medföra att man talar om saker man inte riktigt vet vad de handlar om eftersom man inte har hela bilden. Jag har inte läst om allt från början till slut, men känner ett slags ansvar att tydligt markera att det är bra för ett barn att få träffa båda sina föräldrar. Det handlar om en vårdnadstvist.