onsdag 6 februari 2013

En ding ding låt

Det blev spattigt att blogga från en Iphone. Jag har svårt att lära mig använda den. Att försöka träffa rätt bokstav går lika långsamt som att pyssla med kilskrift. Så resultatet blir kryptisk flaskpost. Dessutom blir jag alltid en Kassandra när jag pratar om säkerhetspolitik. Men man måste hålla sig lugn. Det var det första jag fick höra när jag flyttade till Neapel. Man måste vara tranquilla.
Den här låten är en av Beatles mer skruvade och jag gillar den. Eftersom Beatles är mitt favoritband har jag svårt att välja några älsklingslåtar men den här är en av många. Den är inte precis lugn, men ganska godmodigt vanvettig.
Världen är galen. Man kan även se det från den ljusa sidan och säga att det är en ding ding värld.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Tranquilla... Italienska är det vackraste språket i världen!
Jobbig låt tycker jag fast det är din blogg så... Min beatlesfavorit är Michelle. Eller baby you can drive my car...
Man lär sig skriva på iphone det är inte svårare än vanlig mobil och det måste du väl ha haft? Tar ett tag sen sitter det.
Olycksfågeln
Carl

maja lundgren sa...

Jo jag hoppas det. Man ska kunna vippa på den så tangentbordet blir bredsre men det verkar inte funka på denna

Ola Lindvall sa...

jodå, den kan vara tillfäligt "låst".

Dubbeltryck på funktions-knappen.
Slide'a åt höger. Kolla här
http://www.edvinssonsblogg.se/wp-content/uploads/2011/07/lsa-iphone-stende-lge_thumb.jpg

maja lundgren sa...

Tack! Men när dubbelklickar på funktionsknappen kommer det bara en röst som säger: What would you like to do? Har testat att gå in på settings också.

maja lundgren sa...

What would you like to do? Jag vet inte riktigt vad jag ska svara men drar till med I want to tip this shit over so that I can write horisontally. Då svarar "hon" försmädligt: I didn't catch that. Please try again.