tisdag 2 december 2014

Att inte prisa den förtjänta hindrar avund

Nej, nu har jag "stretat emot snabbheten" tillräckligt, bäst att tota ihop något snabbt så att det inte går troll i att starta.

Jag vill inte bidra till förakt för demokratin, så det här med Dårhus-Narrar, alltså det där, det vill jag nyansera: Alliansen är inte tvungen att överskrida blockpolitiken. Att de inte ville diskutera pensionerna så länge MP sitter med i förhandlingarna, det är som det är. Bättre att tala politik, än att frossa i bilder av gyttjebrottning och pajkastning, som någon DN-krönikör gjorde idag eller igår eller när det nu var.

Blir det nyval tippar jag att en del som röstade på F! lägger sin röst på V eller MP. Annars tror jag det blir ungefär samma resultat.

* * *

Rubriker är en sak för sig, dagens är inte direkt lockande skulle jag tro, men det är ju gamle Lao-Tse (som återkommer här i bloggen med jämna mellanrum). Taoismen har annars rykte om sig att vara mjuk och fin, men en del inslag är väldigt barska.

* * *

Jag såg att KSMB skulle återförenas i Norrköping.
Jag har varit på en konsert med dem på 80-talet. Och så hörde jag dem på avstånd i Svandamsparken på nittitalet.
Den här låten var en favorit i tonåren, gillade kombinationen av vemod och trots. Men varför heter den polsk zschlager?

Trevlig fortsättning på veckan.



Inga kommentarer: