fredag 23 augusti 2019

Nytt korsord på g

Innan jag återgår till mer allvarliga spörsmål. (Jag har svårt att lägga hämsko på mina mer barnsliga tendenser och varför skulle jag det? För att inte bli retad, för att inte bli tagen på allvar, osv. Men den lilla hop som vant sig vid min blogg sedan runda tio år behöver inga ursäkter och inga programförklaringar, här finns ett slags gentlemen´s och gentlewomen´s agreement, att humor och allvar inte är varandras motsatser, och att det får bli som det blir).
Jag har inte kommit särskilt långt på det nya krysset, men det ska bli färdigt. Blev riktigt nöjd med det förra.  Särskilt kniv-syskon och bevingad härmapa.
Det här är bara en aptitretare. Det kommer att bli ett stort kryss med många ord. Och jag vill att det ska vara lite klurigt. Mer klurigt än vanliga korsord. Just det här exemplet är mer "normalt".

Lyxkryptiskt. 

2 kommentarer:

Jenny Morelli sa...

Freud? Ser fram emot det svåra. Byt aldrig utseende på kryssen, är det i paintbrush du gör dem eller?

maja lundgren sa...

Jaaa! Det är Freud. Det ska bli mycket svårare sen. Jag gör dem i paint, utan linjal givetvis.