söndag 4 april 2010

Alla katter kommer hem till lammstek

Den kostade 69 kronor kilot. Jag ville motverka mina katters tendens att utforska våren nästan dygnet runt, och dessutom bräcka den "snälla person" som tycks mata dem (jo, jag har sett en milt eller varför inte fånigt leende kvinna sitta på huk i ett buskage på en berghäll där mina katter gillar att vara, och det var tydligt att det var just därför hon var där, det är nämligen inte ett ställe man bara har vägarna förbi, nej hon måste ha gjort sig ett visst besvär och vilka var det som var dragplåster - ja inte vet jag, men svampsäsong är det inte och damen såg välvårdad ut och hade knappast klättrat dit för att uträtta sina behov. Plocka nässlor? Vårblommor? Knappast. Inte med det flinet).
Nej, det blev till att ta fram det tunga artilleriet: lammstek. De gillar nötkött, de gillar fisk och räkor, men ingenting går upp mot lamm. Och faktiskt, blev de inte ena riktiga stugsittare.
Iallafall jämförelsevis (de är fortfarande mycket intresserade av utomhuset, men efter några timmar kommer de ihåg sin matte igen numera).

5 kommentarer:

Anonym 19:11 sa...

Nu börjar det likna nåt. Historien har tagit en helt ny vändning.
Ett svartsjukedrama på hög nivå. Vem ska vinna, vem ska försvinna!
Blir det Maja? Blir det den fånigt leende kvinna som sitter på huk i ett buskage på en berghäll?

Mina pengar är på Maja! Som vinnare alltså i detta drama :D

maja lundgren sa...

Jag fick mig en tankeställare. Så mycket kan jag väl säga. Svartsjuka är bra, jag ångrar att jag klagat på Xerxes för det med tavlorna, och till och med sagt att han varit för klängig. Klart att han inte varit. Jag tror katter känner på sig sånt där, och då rycker "snälla personer" fram i buskarna med inställsamma flin. Men de är mina.
Så jag ville visa hur mycket jag tycker om dem, helt enkelt. Sen tror jag i och för sig att det inte bara är lammsteken de gillar, utan... fåtöljen också.
God natt!

valens sa...

Ja, det ser ut som att fåtöljen ingår i apanaget... :)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Maja, om du inte har sett videocracy så gör det. Apropå det vi skrev om maffian i kommentarsfältet till ett annat av dina inlägg så är den väldigt intressant. Inte för att det är så mkt maffia, men en hel del Berlusconi. Den finns på svtplay om man söker på videocracy. Ett litet tips bara.

John Bunyan Esq sa...

Det är nog inte bara lammsteken utan... Matte också! ;)