onsdag 14 april 2010

Upphittat

Vårstädning, det är fint - man tar inte ut innerfönstren längre, som förr i världen, men kanske de inre innerfönstren. Men hur står det till med svenskarna egentligen?
Man ska inte leva i en internetbubbla, jag är positiv till bloggosfären men här finns också väldigt mycket aggressioner och tugg, segt tugg, som en elektronisk käke som bearbetar ett evighetstuggummi.
Oooooo naaajjj jag tänker inte sluta blogga. Jag skrev sådär bara för att jag skrev sådär.
Under vårstädningen hittade jag den avhoppade camorrabossen Nunzio Giulianos Ett samvetes dagbok - apropå konflikter som hakat upp sig - så den kommer jag att skriva mer om sen.
Men nu är klockan sen.
Godnatt.

10 kommentarer:

IAMB sa...

Maja: "konflikter som hakat upp sig" - jag hoppas du inte syftar på min som det verkar ändlösa dialog med Profanum Vulgus på hans blogg.

Nej, det gör du nog inte.

Kan meddela (för ev intresserade om det finns några sådana här) att mitt tålamod med sagde PV är på väg att tryta.

maja lundgren sa...

IAMB: Den har jag inte sett. Men... får jag fråga vad du får ut av att diskutera med en sån typ?

maja lundgren sa...

Äsch, fajtas på du bara. Det var en dum fråga.

Henrik Brändén sa...

Giulianos bok låter spännande! Menar du vi ska få lite uppföljning till några av trådarna du spunnit in i Myggor och Tigrar?

IAMB sa...

Saken är den, att jag har svårt att se matematiska/sannolikhetsteoretiska felaktigheter utan att påpeka dem. Men aldrig trodde jag att det skulle utveckla sig till en lång diskussion, dispyt eller vad man nu vill kalla det.

Det är ju som om man skulle diskutera vilket som är störst, 1/7 eller 1/6. Jag menar, vad finns det att diskutera? Men vissa kan.

Så med den erfarenheten kommer jag att akta mig noga för att diskutera något som till sin natur är mindre exakt med herr PV. Eller för den delen att överhuvudtaget diskutera med honom.

John Bunyan Esq sa...

IAMB,
Vet inte varför men jag fick reminiscenser till min barndoms s k diagnostiska prov; Vad är störst 1/4 eller 1/5?
Det vet väl alla att 7 är större än 6, eller hur? ;) Fast å andra sidan är 6 lite rundare och bulligare medan 7 är smal och spinkig. :)

IAMB sa...

JBE, det som fascinerar (och irriterar) mig är vissa människors absoluta oförmåga att inse alternativt erkänna att dom har fel. Och till råga på allt har han (dvs PV) mage att anklaga andra för att ha "logikbrister" och vara svagbegåvade.

Och sen är det bara att köra på som vanligt och vara juridiskt kunnig, formulera sig som om man visste vad man pratade om... Och en del går väl säkert på det!

Förresten finns det fler än en Profanum Vulgus. Så det där med orange plupp är ingen fullständig garanti heller, för att man vet vem man "pratar med". Eller, man får kolla själva profilen.

IAMB sa...

I och för sig är det väl fullt möjligt att det är samma person bakom de bägge bloggarna med samma namn. Dock inte på något vis säkert.

Leroy sa...

Låter spännande Maja, ser fram emot en recension, kanske ännu en spännande bok att beställa. "Ett Samvetes dagbok." Men väntar först på din recension då du verkar ha koll på Italienska böcker mm.

IAMB - Ser att du har en fin Orange plupp.
:-)

Leroy

maja lundgren sa...

Nunzio Giulianos bok (Diario di una coscienza) finns inte översatt till svenska tror jag. Den är intressant, jag ska skriva en "recension" eller något åt det hållet om den här, när tiden medger det.