lördag 1 maj 2010

Dulseknasisarna












































9 kommentarer:

John Bunyan Esq sa...

Mållös. Du får tänka dig en massa sockersöta superlativer. :)

maja lundgren sa...

hehe jag vet JB de är nästan för söta. Jag hade en palm en gång (se sjätte bilden) och länge var ambitionen att de INTE skulle få massakrera den. Men till slut så... pja.

Bitten sa...

Ohhh.. Hoppas att det inte gjorde nåt att jag "stal" bilderna till min mapp som heter "Djur och vyer".. ??? Jag har mina samlade bilder som ett skärmsläckarbildspel, så ju sötare bilder desto bättre!! :-)

John Bunyan Esq sa...

Var det en palm? Jag som trodde att Xerxes fått tag på en purjo.
Jo, det är ju så när man skaffar katt. Här har nog "försvunnit" fler saker än jag glömt bort att minnas. Men, man anpassar sig. :)

maja lundgren sa...

Bitten: Skärmsläckare, hm. Jomen självklart.
JB: Purjo! *S*

maja lundgren sa...

Jag kan ju säga att det var väldigt många fler blad från början. Många fina stora blad var det.
De rykte ett efter ett, det var framförallt en utpressningsmetod de hade när jag inte gick upp tillräckligt snabbt på morgonen och gav dem mat.
Bilden är från palmens sista dagar, när jag givit upp och lät Xerxes få fritt fram.

John Bunyan Esq sa...

Ode till en palm - en pekoral
O Palm!
Du stod så grön och grann
på fönstrets bräda.
Efter att du mött din överman
du in i trädens paradis får träda.
Nu liknar du mest en purjo
och Maja dig sörjo.
Ingen tröst går att finna
men katterna spinna.

Systerdyster sa...

Oj, oj, oj! Jag har dem som skrivbordsunderlägg på min skärm. Om du bara visste vad glad jag är att bror och syster bor tillsammans hos dig.

Bitten sa...

Tack Maja!! Och förresten.. bilderna i min bildkollektion får också turas om att vara skrivbordsunderlägg!! :-) Jag har MÅÅÅÅNGA!!

JBE.. Cool dikt!! :-)