torsdag 19 augusti 2010

Egg, bacon, sausage and spam spam spam spam...

Ojdå, jag har inte hört av Blogger angående plupphärvan, men idag kom det här:
"Vi har aktiverat automatisk skräppostidentifiering för kommentarer i vissa bloggar. "Hoppsan, akta er, hur ska det gå? "Nu filtreras kommentarer i Blogger som verkar vara skräppostkommentarer till en Inkorg för skräppost på samma sätt som skräppostmappen i e-posten. När någon lämnar en kommentar i bloggen granskas den mot vår funktion för skräppostidentifiering och kommentarer som identifieras som eventuell skräppost skickas till bloggens Inkorg för skräppost. Du hittar den under Kommentarer | Skräppost.
Du kan hjälpa oss att förbättra vår funktion för automatisk identifiering av skräppostkommentarer genom att kontrollera din Inkorg för skräppost och markera riktiga kommentarer som kanske markerats som skräppost som Ej skräppost. Vi vill alltid veta hur du tycker att vi kan förbättra den här funktionen".

"Disa" som sände massutskick på kinesiska får gärna automatiskt hamna i spamkorgen, i och för sig. Och jag antar att funktionen är till för det - på samma sätt som verifieringsorden är tänkta att förhindra såna här massutskick. För jag tror knappast blogger granskar innehållen i kommentarerna annars.
Den här är fortfarande rolig:

2 kommentarer:

Systerdyster sa...

Hi, hi. Jag älskar Monty Python!
Jag har också noterat Bloggers spamfilter och undrar hur det går till. Det finns en viss risk att en del av oss som kommenterar hos dig inte passerar som spammare med tanke på hur tramsigt det stundtals kan vara i Gaggböle. Jag tror att Wordpress har ett filter som kommentarerna hamnar i om de innehåller fler än 2 eller 3 länkar. Man får kanske passa sig för att referera till YouTube.

maja lundgren sa...

Systerdyster: Det kan vara nåt sånt - att kommentarer med länkar kanske hamnar i spamkorgen. Gaggböletramset får helt enkelt inte hamna där. När jag kollar nu ser det ut som om alla kommentarer är i spamkorgen, förstår inte riktigt hur det där funkar.