tisdag 13 juli 2010

Revirstrider


Xerxes har morskat upp sig (såhär ser han ut när han är riktigt stöddig) och det verkar som om den katt som är något av gårdens skräck (inte Lady Camorra utan en annan som jag tänker låta vara anonym, även om slumpen har velat att han heter samma sak som en av kommentatorerna här) inte härjar fritt längre. En del andra kissemånsar på gården har tidigare fått ganska allvarliga blessyrer och fått åka till kattdoktorn. Mina kom sist och är ju ganska nyligen fullvuxna, jag tycker att de verkar hävda sig bra utan att flyga på de andra.
Atossa kan också visa framtassen.

4 kommentarer:

Zigge sa...

Jag känner mig utpekad. Om det nu inte finns en katt som heter Anonym 19.11 på din gård det skulle vara coolt.
god natt

Anonym 19:11 sa...

Hahahaha... Ja Zigge, det vore verkligen coolt!

maja lundgren sa...

Hoho... Faktiskt underbart.
- Vad heter din katt? - Anonym nitton och elva.

maja lundgren sa...

Men du träffade rätt Zigge, det är just så besten heter. En annan katt här på gården har fått två riktigt ruggiga bett i ryggen. Men jag tycker att det verkar som om han håller sig borta vid sin port nu.