torsdag 24 oktober 2019

Förr i världen när det var världskris 2

22/1 1978
Söndag kväll. Jag har just gjort en refräng. Ja, gjort en refräng, för jag har inte kommit på det andra än. Refrängen jag hittat på går så här:
-Ja det är dåliga tider....
Utan charm och så jättetrista - det är
urtrista tider!
Förr i världen när det var världskris
så hade man i alla fall kul.
Ja, den heter Dåliga Tider, och den ska bli världssucccé. Jaha. Det har jag bestämt. Jag har spelat in den på band, så att jag inte ska glömma melodin. För den är rätt bra. Den ska bli världssuccé - men då ska jag sjunga den, så inte någon annan tar åt sig äran och blir idol. Jag ska bli berömd så jag kan triumfera över alla som tycker jag är barnslig.
Jag ska!!!

Ah, cette musique. Dansez, voyons. Dansez! Dansez donc!

Inga kommentarer: