torsdag 10 oktober 2019

Rojava


Den här jorden blir bara mer och mer vidrigt olevbar.
Jag demonstrerade senast mot Irakkriget, och det ångrade jag eftersom det utnyttjades som bevis på "yttrandefrihet" och "demonstrationsfrihet", demonstranterna blev som sådana trevliga slavar bak på triumfvagnen som viskar kom ihåg att du är nästan dödlig store härskare. Demonstrationen blev inte bara ett alibi utan en orsak till skadeglatt våld. "Det är ju er vi krigar för, bortskämda ungar"...
Men nu kommer jag att demonstrera ändå. Om det så blir det sista jag gör.
Sveriges dubbelmoral kommer att straffa sig, det känns lite konstigt att jag var sosse ett tag, det måste ha varit bekvämlighet och rädsla.Det är ingen tröst för kurderna att det kan finnas liv på andra planeter.

2 kommentarer:

maja lundgren sa...

Alltså SvT:s nyhetsvärdering och vinkling på världshändelser är skamligt svenskonanistisk.

"Europa har hamnat i en rävsax – offensiven kan ge en ny flyktingkris"

maja lundgren sa...

Hur beter sig folk för att skaffa sig så kallad svalkande likgiltighet?