lördag 19 augusti 2023

Apropå ingenting

3 kommentarer:

Verutschkow sa...

Kan lika gärna skriva här som under annat inlägg så får vi se ...

Nu när Zelenskyj är i Sverige och vandrar sida vid sida med Kristersson kan man
tycka att det är konstigt att av dessa två korta män ändå en utgör ett exempel
på en STOR ledare. Hur kan det bli så ?

Men på en bild tyckte jag det framgick att Fru Kristersson, prästvigd, var klart
större än sin motsvarighet. Fast bara övre delarna syntes så jag kan ha fel ...

Jag gillar också tidiga Bowie. "Love U till Tuesday" och "The width of a circle"

"So we asked a simple black bird, who was happy as can be
Well he laughed insane and quipped "KAHLIL GIBRAN"
So I cried for all the others till the day was nearly through
For I realized that God's a young man too"

maja lundgren sa...


Hoppsan, varför vill du se de nedre delarna av Fru Kristersson?

Verutschkow sa...

Inte jag som styr hur bilderna beskärs. Var väl SvD igår ...

https://www.bahaiblog.net/articles/history-tributes/khalil-gibran-and-the-bahai-faith/
Men Kahlil Gibran kände jag inte till innan "Width of a circle". Och se vad han skrev
om Krig och Fred ovan.