torsdag 10 juni 2010

Resan till Mexiko V (cinco)



Träd som slagit rot på en pyramid, i Dzibanché. Det mesta av rötterna är som synes utanpå stenen, som om de trevar sig fram mot gravöppningarna...








Jag i vit smäck (skaffade ingen sombrero).
Mer träd från Dzibanché.









Skärva som visar den röda mineraliska färg som det mesta av templen var målade i.




Inskription på tempelmur (de runda figurerna till vänster och höger, samt strecket längst ner). Ansiktet tror jag är en effekt av att att stuckaturen flagnat.




Det här var prästernas bostad (i Kohunlich).




Iguana i Edzna.








Tillbaks i Mexico City igen.

3 kommentarer:

Zigge sa...

Problem med redigeringen? Jag ska inte säga nåt, har ingen blogg själv och kan inte ge nåra råd (hur man får bild & text att hänga ihop).
Fina bilder, tror du behöver lägga mer luft runt dem.

Anonym sa...

censurerade du mitt inlägg? Raderade du texten för att min kommentar skulle raderas?

maja lundgren sa...

Zigge: jepp. Problemet är att det inte blir likadant som under förhandsgranskningen; text blir till strimlor på en à två bokstäver osv längs bilderna när jag väl publicerar.
Anonym: nej lilla gummegubben, det gjorde jag inte, så var inte orolig för det du. Jag håller på och fixar med redigeringen bara.