fredag 23 september 2011

Funktionell infernohiss

Nästa steg i denna successivt sig självframkallande hiss-historia skulle kunna vara att placera någon i den. Problemet är bara att de som röstat fram infernohissen kan ha invändningar mot vem jag placerar i den, det kanske är någon de gillar. Men jag vill inte ordna omröstning om vem som ska placeras i hissen eftersom det skulle bli nätmobbing. Utan det är jag, självsvåldiga jag, som ska bestämma det.
Det blir Carl Bildt.
Delvis inspirerad av Jonas Thentes eminenta blogg (man använder aldrig ord som skandal och mirakel i urvattnad överförd bemärkelse utan endast bokstavligt, även om det är betydligt värre att skända mirakel).
Det blir inte en folkpartist. Det blir Carl Bildt.

2 kommentarer:

Aud Djupaudga sa...

Tja, för mig går det bra med Carl Bildt. En mer överskattad och självöverskattande politiker går inte att komma på så här på rak arm.
Ja svensk menar jag då förstås.

Anonym sa...

Instämmer.
Man kan väl även ana sig till vissa konflikter med Reinfeldt, t.ex. Carina Rydberg har skrivit om det där också har jag för mig. Jag har för mig att Bildt hade rätt svårt att smälta att han inte var statsminister i början, t.ex. Men jag kanske minns fel.
Maja