fredag 15 juni 2012

Kortfilm med tvåisarna


(Atossa är ute på vift, hon måste komma hem nu).

5 kommentarer:

Systerdyster sa...

Dumma lilla Tossan som gör matte och brorsan oroliga.

Det är sannolikt att hon är ute på jakt eftersom säsongen är i full gång. Musungar som inte har vett att hålla sig undan och fågelungar som knappt kan flyga. Hos mig hörs en kakafoni av björktrastar så fort de ser en katt. Ingen skönsång, bara ett förskräckligt oväsen.

Honkatter jagar mer än hankatter, förmodar att det är genetiskt, men mina duktiga killar har redan tagit in två möss + en talgoxe. Numera kan jag hantera det här, för några år sedan var jag en sån som ställde mig på en stol och gallskrek tills någon annan förbarmade sig över liket.

Hälsa Atossa att "mormor" är besviken på henne. Fy för tonårsfasoner!

maja lundgren sa...

Jo jag ska helt enkelt låta bli att oroa mig. Jag tror hon dyker upp i morgon. Annars får det väl bli lite lappar. Jag ska hälsa, tror också att hon är ute på jakt. Hej

maja lundgren sa...

Jo ditt "barnbarn" kom in vid ettiden, käkade lite, jamade och stökade runt, sen ville hon ut igen.
Men nu ligger hon och sussar i fåtöljen igen. Jag tror någon hade givit henne mat, hon var inte särskilt hungrig.
Nä, jag ska inte ta ut oro i förskott. Men det är rart att hon slänger sig om halsen på mig och spinner när vi inte setts på ett tag.

Aud Djupaudga sa...

Äntligen en kattvideo, mera sånt! De är alldeles ljuvliga, och tänk så fint de ligger trots kameran.
Glad missommar till både dem och dig.

maja lundgren sa...

Ja, och tack för tipset - man laddar ner via YouTube. Min kamera har gått sönder, jag ska köpa en ny. Tyvärr ligger Xerxes och Atossa inte ihop så mycket längre, den här videon är något år gammal. Men jag ska spela in lite nya filmer ändå, och kanske lägga ut några till som är ett par år gamla.
Glad missommar!