måndag 2 juni 2014

Den ultimata narcissismen

Det finns bara en sak som är bättre än beröm.
Självberöm.

* * *

Dagens astronomiska bild leder tankarna till Kubricks 2001. (Den extremt långsamma filmen med australopithecusar i början). Som alla säkert redan har förstått är tanken med att ha den där Nasa-rutan i bloggens nordöstra hörn att det en dag plötsligt ska vara en bild av ett ufo som säger: "Goddag goddag det är det nya vahettere etablissemanget som talar. Nu blir det tredje bullar".
(Just nu ljuder övningskrigssignalen - som den gör varje jämn första måndag i månaden eller vad det är. Jag har länge undrat varför bara Sverige har sådana övningskrigssignaler).

Det värsta som finns är liberala kulturfjantar. Och nu kan det gå bra att bli feminist igen - Horace Engdahls text var verkligen inte bäst på något sätt. Korruptionen ringlar sig som likmaskar genom det hela. De intressantaste texterna var Greiders, Ajvide Lindqvists och Grimsruds. Och det är absolut.

Nu är det tyst men snart kommer signalen om att bombflygen redan passerat så att man kan ta ner mörkläggningsgardinerna.

3 kommentarer:

maja lundgren sa...

Om det nu bara är Sverige som har dem - Frankrike och Italien har dem inte, så mycket tror jag mig veta.

maja lundgren sa...

Å alla goda vinnare som säger att HE:s text var bäst... jag ska lyssna en gång till för vederhäftighetens skull, men om man tänker sig ett objektivt ufo-perspektiv på det hela (en smakdomare ex macchina) så känner jag mig rätt säker på att den säger att det var en medelmåttig historia med billiga metaforer.

maja lundgren sa...

alla goda förlorare skulle det stå förstås :-)