måndag 30 juni 2014

Grip dagen men ta inga sekunder

Ingen tjatar mer än Twitter. "Ta en sekund och kom tillbaks till Twitter". Jag ska kartlägga deras anglicismer. Man hävdar att jag missar vad som händer i Sverige om jag inte loggar in. Jag har undrat ett tag hur det kommer sig - varför är de så angelägna? Om Twitter tjänade pengar på antal twittrare, ungefär som vården får betalt per patient, skulle det vara mer begripligt. Nu förstår jag inte varför de är lika frenetiska som utrikiska damer i spamkorgen som tror att jag är en man.
Idag kom plötsligt den här:

"Tack för att du loggar in, Maja Lundgren. Trevligt att se dig igen."

Ja det är ju skräck. Man kommer att tänka på den illvilliga och manipulativa datorn i Kubricks 2001.

Jag har nämligen inte loggat in på Twitter på evigheter.

Inga kommentarer: