torsdag 4 september 2014

Papers of Peace

Om det visar sig att världen är ett hologram är det väl bara att gratulera buddhismen. Alltså, mayas slöja, o.s.v. Buddhismen torde då vara den religion som träffar mest rätt. Fysik och ontologi står där inte i motsättning till varandra.
Ja herregud, vad ska man tro.
- - - - - - - - - - - -
^^^

Här är bevis. Fjortonåring i Rom. En gulnad skoluppsats som kan tolkas som att jag var för alliansfrihet redan då.

The irony of it; people from the countries that had signed the "Papers of Peace" were escaping to a country that hadn't, to escape from the war. Paragraph 3005 in the "Papers of Peace" said that if a war would break out (which of course never would happen), you had to join it to help the other countries that had signed the paper. 
Eller nåt.

(Fyller eventuellt på med mer inlägg sen så att det inte framstår som ett hålfotsinlägg)

3 kommentarer:

maja lundgren sa...

Det är sorgligt hur lättmanipulerade människor är. Motståndet mot Natomedlemskap har sjunkit från ca 50 procent till runt 30 procent, enligt uppgifter jag hörde ikväll (Aktuellt eller Rapport). De har gått på Bildts förenkling av den synnerligen invecklade Ukrainakrisen.
Jag trodde inte svenskarna var riktigt så pantade. Men det finns smarta inlägg på Flashback, och förr eller senare tror jag medias i det här fallet oförklarliga dimridåer kommer att skingras.

maja lundgren sa...

Jag måste sträcka ut mina händer till den flickan som var jag.

maja lundgren sa...

Visst lät det sista grovt sentimentalt? ;-)