lördag 14 november 2009

Händel

Det är mycket nu, som man säger. Jag har utlovat mer knep och knåp, det ska bli och jag ska också svara på era hulda kommentarer. Det får bli efter helgen, för nu måste nya boken få all min uppmärksamhet, sista filandet.
Under tiden, för att dementera att jag skulle favorisera Atossa, lite musik: ur Händels opera Xerxes, som faktiskt råkar gå på Operan just nu. Intressant synopsis, innehåller bland annat en byxroll och andra förklädningar: http://en.wikipedia.org/wiki/Serse


2 kommentarer:

Systerdyster sa...

Maja:
Tack, nu är jag så nöjd och glad och fick väldigt vacker musik att lyssna på här till morgonkaffet.
Idag ska jag hälsa på Zeke och Zion AKA Sixten och Sune. Ynkopynkona har vuxit och öppnat ögonen! Om du hör om någon som är på jakt efter kattungar så kan du väl tipsa om vår lilla välrenommerade kattkennel.

Anonym sa...

Händel hade ett slaganfall (stroke) och låg medvetslös i flera dygn. Efter det komponerade han sitt major opus. Något liknande upplevde efter ett barbesök före min lyckade arrestering av Bill Doolin. Märkligt.
/Deputy Marshal Chris Madsen.