fredag 17 april 2009

Elvisgodis

För att fira primaveran. (Primavera är vår på italienska).






En nästan ovanligt fin liveinspelning från något slags teologikonferens i Spanien.
Man blir lite "det var bättre förr" när man lyssnar på honom.
Lugn hemmakväll för skrivande donna.
Funderar lite på hur jag ska underlätta botaniseringen och navigeringen i denna blogg. Jag använder ju italienska ord ibland. Och med tiden (men det hänger lite på anhanget) är tanken att man ska kunna väva in ord som inte bara är lätt fästade vid samtiden.

Jag ska försöka låta bli att vråla: "jag har faktiskt varit med om det här", som jag gjorde på ett seminarium i Göteborg en gång, när postmodernismens snömos blev för mycket. Jag ska inte vråla så mycket, jag ska minnas min kära moders ord, hon som var så bedrövad under stormen och rädd varje gång jag skulle bli intervjuad: "du håller dig väl lugn".


See you again, we hope

Inga kommentarer: